Na čo sa zamerať v pozícii nového generálneho riaditeľa spoločnosti

Keď vedenie spoločnosti prechádza z existujúceho zakladateľa na nového generálneho riaditeľa, obdobie, ktoré nasleduje, je často určujúcim momentom v kultúre spoločnosti, jej oceňovaní a budúcnosti. Zoberme si posun, ktorý Apple zažil, od zakladateľa Steva Jobsa až po generálneho riaditeľa Tima Cooka.
Niektorí zakladatelia sa v spoločnosti angažujú v inej úlohe, čo  urobil Larry Ellison, keď odstúpil z funkcie generálneho riaditeľa spoločnosti Oracle, aby sa stal hlavným technologickým riaditeľom spoločnosti. Ostatní zakladatelia úplne odišli zo spoločnosti, rovnako ako spoluzakladateľ spoločnosti Instagram Kevin Systrom, keď odišiel koncom roka 2018.ředitel.jpg
Kým prechody zriaďovateľa na generálneho riaditeľa sú skôr umením ako vedou, tu sú tri najlepšie postupy, aby sa vaša vlastná zmena stala bezproblémovým procesom.
Definovanie úloh a právomocí.
Bez ohľadu na váš scenár je dôležité definovať, aká bude vaša úloha riaditeľa v organizácii. Ak zriaďovateľ zostane v organizácii, nástupcovia-generálni riaditelia by mali stanoviť očakávania o tom, čo bude zriaďovateľ znamenať interne aj externe. Každá nejednoznačnosť by mohla viesť k výzvam na ceste a mohla by byť veľmi rušivá.
Nepodceňujte dôležitosť komunikácie.
Komunikácia je základným kameňom úspešného prechodu na nového riaditeľa. Neistota je nevyhnutná – od zamestnancov, zákazníkov a zainteresovaných strán. Najlepší spôsob, ako sa zorientovať v tejto neistote, je komunikovať hneď od začiatku a pokračovať v tom dôsledne.obchodník.jpg
Byť silným komunikátorom je jednou z najdôležitejších zručností pre vodcov. Transparentná a častá komunikácia pomáha vytvárať bližšie vzťahy so zamestnancami, zákazníkmi a zainteresovanými stranami a nakoniec pomáha vytvárať plynulejší prechod od ku generálnemu riaditeľovi.
Rozhodnite sa.
Pri každom prechode je impulz pre zmenu. Možno, že spoločnosť potrebovala transformovať svoj obchodný model, alebo znovu vybudovať svoju povesť, alebo zovšeobecniť obchod na mieru a rásť.
Okrem toho od prvého dňa musí nástupca vstúpiť do úlohy a konať. Do 90 až 120 dní by mal posúdiť tím, obchodný model a kultúru a konať. Pre nástupcov-generálnych riaditeľov je nevyhnutné ukázať, že prijímajú rozhodujúce, merateľné opatrenia na riešenie problémov organizácie.