Ketodiétá: Keď vám musí chutiť mäso a vajcia bez prílohy

Pravdepodobne ste už počuli o proteínovej, bielkovinovej, či takzvanej ketogénovej diéte. Majú spoločné to, že vravia o povolenom a vlastne bohatom príjme bielkovín, pričom sa naopak snažia výrazne znížiť príjem sacharidov.

V stručnosti je cieľom takejto diéty:

  • Výrazné obmedzenie sacharidov a cukrov (max. asi 50 g/denne)
  • Pravidelná konzumácia prírodných tukov a stravy bohatej na proteíny
  • Dosiahnutie ketózy, čo je vlastne stav, kedy si telo určí za primárny zdroj  energie tuky a začne ich funkčnejšie (a rýchlo) spaľovať.

štíhla ženská postava

Ketóza sa dokáže dostaviť už po 2 až 3 dňoch v prípade, ak budeme nasledovať vyššie zmienené body. Nedostatkom cukrov naše telo  siahne po „náhradnom“ zdroji energie, akým sú tukové zásoby. Tie sa začnú efektívne spaľovať.

Sacharidy sú vo vysokom počte zastúpené v bežnej strave ako napr. v chlebe, pečivových a pekárenských výrobkoch, cestovinách, v niektorej zelenine… to znamená, že aj pokiaľ ste milovníkom proteínovej stravy ako napr. vajec a mäsa, musíte sa zmieriť  s tým, že ich budete jedávať v podstate bez prílohy. Tým, že bežný človek pravidelne konzumuje veľa sacharidov (a možno si toho ani nie je vedomý), jeho telo primárne čerpá energiu z nich. Našim cieľom je však už spomenutá ketóza a teda to, aby sa telo prioritne zbavovalo hlavne tukových zásob,pričom celý proces zrýchlime a zefektívnime bohatým príjmom bielkovín (tie mimochodom zrýchľujú metabolizmus).

usmiate vajce

Pravidelný jedálniček zložený napr. z mäsa, rastlinných tukov a vajec bez prílohy, to znie možno atraktívne, ale len na niekoľko dní. Aby nám takáto obmedzenosť doslova neliezla krkom, spomeňme ketodiet Prodietix, čo predstavuje možnosť nasledovať prepracovaný jedálny lístok s tým, že si budeme kupovať špeciálne upravenú, no pritom chutnú a hlavne rôznorodú stravu cez internet. Takémuto princípu sa zvykne vravieť aj „kupovaná ketodiéta“.